دریافت(تحقیق فلسفه و تعليم و تربيت)

تحقیق تعليم و تربيت ,تحقیق در مورد تعليم و تربيت ,دانلود تحقیق تعليم و تربيت ,پروژه تعليم و تربيت ,مقاله تعليم و تربيت ,پایان نامه پیرامون تعليم و تربيت ,تحقیق روانشناسی تعليم و تربيت ,تحقیق روانشناسیتحقیق فلسفه و تعليم و تربيت|35009715|ekn50309089|
این فایل درباره ی تحقیق فلسفه و تعليم و تربيت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.


بخشی از متن تحقیق:

چكيده
فلسفه بر وضوح، قصد، انتقاد و توجيه به عنوان ارزش هاى مهم براى مربيان تأكيد دارد. متقن ترين نمونه فلسفه تعليم و تربيت از سوى جان ديويى و در عصر ما نيز از سوى پائولو فربر ـ كسى كه به فلسفه تعليم و تربيت به عنوان ابزارى براى بازسازى تجربيات انسان، مدارس و جامعه مى نگريست ـ ارائه شده است. در اين نوشتار، نويسنده تاريخچه مختصرى از فلسفه تعليم و تربيت و بيان رويكردهاى مطرح در اين زمينه مى پردازد و در ضمن آن، به شرح و توضيح نهضت تحليلى در فلسفه و نفوذ آن در فلسفه تربيتى پرداخته و از پيترز به عنوان برجسته ترين فيلسوف تعليم و تربيت معاصر و چهار حوزه كارى كه براى فلاسفه مطرح است، نام مى برد. سپس انواع فلسفه تعليم و تربيت، تقسيم بندى هاى متفاوتى كه در اين خصوص انجام شده است را بيان مى كند. براساس يكى از اين تقسيم بندى ها، فلسفه تعليم و تربيت به عمومى و حرفه اى تقسيم مى شود. رويكردهاى ديگرى كه در اين جا به آن ها اشاره شده است عبارتند از: الهام بخش، دستورى و فرمايشى، تحقيقاتى و تحليلى. و در پايان نويسنده شيوه هايى از تدريس فلسفه تعليم و تربيت را توضيح داده است. به واقع اين مقال، به نوعى رابطه فلسفه و تعليم و تربيت را براى محققان آشكار مى سازد.

فلسفه تعليم و تربيت و منتقدان آن
اگرچه فلاسفه گذشته در زمينه تعليم و تربيت آثارى داشته اند، اما فلسفه تعليم و تربيت به مفهوم رايج آن، تنها در اين قرن از محبوبيت برخوردار بوده است. در سال هاى اخير، اين رشته براى تثبيت خود، به عنوان بخش مهمى از تربيت معلم، كه غالباً تنها يك بخش از دروس اصلى تعليم و تربيت را شامل مى شود، مشكلات بسيارى داشته است. به بيان ديگر، بهره گيرى از انديشه ها و تحليل هاى فلسفى در تعليم و تربيت، با انتقادات فراوانى از درون و برون اين رشته مواجه بوده است.
ژاك بارزون (Jacques Barzun) نسبت به كتاب هاى بسيار بد و ناخوشايندى كه در زمينه تعليم و تربيت نوشته شده، اعتراض داشت. او به ويژه از يك فلسفه تعليم و تربيت خاص، به دليل اين كه در ميان قضاوت هاى نابخردانه خود، مسأله اهداف را در تعليم و تربيت مسأله اى مربوط به ارزش ها قلمداد كرده، دل زده شده است....

این تحقیق با فرمت word قابل ویرایش در اختیار شما قرار می‌گیرد.
تعداد صفحات تحقیق: 16




مطالب دیگر:
📗تحقیق اندوه، سوگ، افسردگي يا غم📗تحقیق پلاکت در بیماری های داخلی و جراحی📗تحقیق تاثيرات نانوتكنولوژي📗تحقیق ساختار سازمانی چیست؟📗تحقیق بررسی فرصت ها و تهدیدهای پدیده جهانی شدن در فرآیند تحول و هنر جامعه امروز ایران📗تحقیق تکنیک های خلاقیت📗تحقیق بررسي وضعيت صنوبركاري هاي انجام شده در استان ابهر📗تحقیق ارتباط بين منبع كنترل (دروني- بيروني) سندرم فرسودگي شغلي📗تحقیق بررسی و مقایسه بین خودپنداره دانشجویان دختر و پسر دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر📗پاورپوینت سيستم آبياری سنتر پيوت📗پاورپوینت شناسائي گونه هاي علف هاي هرز آموزشكده كشاورزي📗بررسی فن آوری اطلاعات و ارتباطات در بانکداری راستین📗گزارش کارآموزی آسانسور شرکت سهند فراز آسانبر📗گزارش کارآموزی بنیاد شهید و امور ایثارگران📗گزارش کارآموزی مرکز شماره 3 آموزش فنی و حرفه ای الزهرا📗گزارش کارآموزی کارگاه صنعتی لیفت تراک ماهان📗گزارش کارآموزی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، اداره‌ برنامه‌ ریزی و مطالعات نیروی انسانی📗گزارش کارآموزی کانون فرهنگی آموزشی جوانان اهل بیت (ع)📗گزارش کارآموزی شرکت مخابرات، واحد پشتيبانی فنی سوييچ مخابرات📗گزارش کارآموزی شرکت لیتوگرافی بصیر، فعالیت در شرکت طراحی و گرافیکی📗گزارش کارآموزی عکاسی📗گزارش کارآموزی آموزشگاه کامپیوتر گنج نهان📗تحقیق قرار بازداشت موقت در حقوق کیفری ایران و اسناد بین المللی📗تحقیق عوامل مهم در ايجاد ارتباط روشن، متقاعدسازي، شكستن مقاومت در كودكان خياباني خانه كودك ناصرخسرو📗تحقیق علل بي انضباطي دانش آموزان پسر مقطع راهنمايي استان مشهد