دریافت(تحقیق در مورد فلسفه طبيعت در غرب)

مقاله در مورد فلسفه طبيعت در غرب,تحقيق درباره فلسفه طبيعت در غرب,پاورپوينت فلسفه طبيعت در غرب,پروژه فلسفه طبيعت در غربتحقیق در مورد فلسفه طبيعت در غرب|39016819|ekn50309089|
این فایل درباره ی تحقیق در مورد فلسفه طبيعت در غرب می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.

قسمتی از متن:
مقدمه
نخستين فلاسفه يونان را طبيعت‌گرا مي‌دانند. زيرا آنها بيش از همه به طبيعت و رويدادهاي طبيعي توجه داشته‌اند. امروزه بسياري از مردم كم و بيش معتقدند كه در زماني نا معلوم بايد همه چيز از هيچ به وجود آمده باشد. اين اعتقاد در ميان يونانيان آن ايام چندان متداول نبود. آنان به دلايلي بر اين باور بودند كه از همان بدو امر «چيزي» وجود داشته است. آنچه يونانيان را بيشتر به خود مشغول كرد.اين مسئله بود كه آب چگونه به ماهي مبدل شده است و خاك بي جان از چه طريق به درختان سر به فلك كشيده و گلهاي رنگارنگ تبديل مي‌شود. فلاسفه يوناني همگي بر اين اعتقاد بودند كه بايد مادة اولية مشخصي موجب تمامي تغييرات شود. و اين تصور مطرح بوده كه ماده‌اي اوليه بايد وجود داشته باشد كه در اثر آن تغييرات طبيعي صورت پذيرد.

فلسفه طبيعت پيش از سقراط

نخستين فيلسوفان به دنبال تغييرات ظاهري بوده‌اند. آنها سعي داشته تا به قوانين‌اي جاودانه در طبيعت دست يابند. و آنچه را كه در طبيعت رخ مي‌داد از طريق طبيعت توضيح دهند. اين روش و تفكر كه مربوط به پيش از سقراط مي‌باشد. بر ‌مي‌گردد به سه فيلسوف از شهر ميلتوس، طالس1 اين فيلسوف يوناني آب را ماده اولية همه چيز مي‌دانست. زماني كه طالس در مصر به سر مي‌برد. دقيقاً به حاصلخيزي مزارع بعد از طغيان و فرونشستن آب رودخانة نيل توجه داشته و ديده است كه چگونه پس از هر بارندگي قورباغه‌ها و كوهها پيدا مي‌شده‌اند. علاوه بر اين شايد طالس دربارة تبديل آب به يخ و بخار و تبديل دوبارة آنها به آب نيز فكر كرده باشد. سرانجام طالس به اين نتيجه رسيد كه همه چيز پر از خدايان است و به اين ترتيب طالس تصور مي‌كرد كه جهان همه از نيروهاي محرك نامريي است. مسلماً منظور او از خدايان نيز همين نيروهاي محرك بوده است و به خدايان سروده‌هاي هومر ارتباطي ندارد.
فيلسوف ديگر يوناني كه آناكسيماندروس2 نام دارد. اعتقاد داشته است . كه جهان ما تنها يكي از جهان‌هاي بيشمار است. و اين جهان‌هاي بيشمار از ماده‌اي جاودان پديد آمده است ، به آن باز مي‌گردند. منظور از ماده جاودان را نمي‌توان درك كرد ولي مسلماً وي بر خلاف طالس به ماده‌اي مشخص اشاره ندارد. شايد منظور او اين باشد كه آنچه به وجود آمده است بايد متفاوت از به وجود آورنده‌اش باشد و از آنجا كه هر چه به وجود بيايد، فاني است. پس بايد به وجود آوردنده‌اش جاودان باشد. تا همه چيز بتواند از آن پديد آيد و به آن باز گردد. بدين ترتيب روشن است كه اين مادة اوليه نمي‌تواند همين آب معمولي باشد.


مطالب دیگر:
📗پاورپوینت آماده ماهیچه سازی به روش Cold box📗بررسی معدن سرب و روي کوشک📗پاورپوینت آماده نمودار تعادلي آهن و كربن FE C📗پاورپوینت آماده معماري ارگانيك و رايت📗پاورپوینت آماده بررسی هوش مصنوعی و تاریخچه و مبانی آن📗بررسی هنر و معماري اسلامي و تزئینات اسلامی📗بررسی مواد آلي خاك و اثرات آن و مروری بر فرسایش خاک📗نقدی بر شیطان پرستی و آداب آن📗بررسی نابرابری ارث زن و مرد و دیدگاه قرآن و اسلام📗بررسی وکالت و وکیل و بررسی آن در قرآن و کشورهای مختلف📗یادگیری حرکتی واجرا از اصول تا تمرین📗نگاهي به كلاه پارسيان و انواع و مفاهیم آنها📗بررسی نوآوری در عرصه سیاست و حکومت📗بررسی خودسازی و جایگاه و تکلیف انسان📗بررسی هنر و مفاهیم و اجزای هنر موسیقی📗خرید و دانلود تحقیق بررسی هنر پاپ و نظریات و هنرمندان آن:📗پاورپوینت آماده بررسی هوش مصنوعي و مبانی آن📗پاورپوینت آماده نظریه مراجع محوری کارل راجرز📗مکانیزه کردن سیستم حقوق و دستمزد📗بررسی خوردگی ساختمان و علل فرسودگي وتخريب سازه هاي بتني📗پاورپوینت آماده بررسی خانواده و شخصیت📗بررسی نقش پیامبران در راهبری انسانها📗پاورپوینت آماده بررسی ضربه هاي جمجمه و آسیبهای ناشی از آنAcute Traumatic Head Injuries📗بررسی فولاد هادفیلد و خواص و کاربرد و مواد تشکیل دهنده آن 37 اسلاید پاورپ📗بررسی ورزش کاراته و سبکهای آن