دریافت(چگونگی بهبود بخشیدن مهارت دانش آموزان در حل مسائل ریاضی پایه دوم با آموزش روش حل مساله)

چگونگی بهبود بخشیدن مهارت دانش آموزان در حل مسائل ریاضی پایه دوم با آموزش روش حل مساله,بهبود بخشیدن مهارت دانش آموزان در حل مسائل ریاضی پایه دوم با آموزش روش حل مساله, بهبود بخشیدن مهارت دانش آموزان,حل مسائل ریاضی پایه دومچگونگی بهبود بخشیدن مهارت دانش آموزان در حل مسائل ریاضی پایه دوم با آموزش روش حل مساله|40088538|ekn50309089|
این فایل درباره ی چگونگی بهبود بخشیدن مهارت دانش آموزان در حل مسائل ریاضی پایه دوم با آموزش روش حل مساله می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.

فهرست مطالب

چکیده. 4

مقدمه. 5

توصیف وضعیت موجود. 5

اهمیّت و ضرورت حلّ مشکل:. 6

دلایل انتخاب موضوع اقدام پژوهی:. 7

اهداف مورد نظر در اقدام پژوهی:. 7

گردآوری اطّلاعات:. 8

1) مشاهده (observation):. 8

مشاهده ی معلم:. 8

2) اسناد ومدارك(Evidence). 8

پیشینه تحقیق :. 9

كتب ومجلات علمی وآموزشی: :. 9

گزارش :. 9

3) پرسش نامه:. 9

پرسش نامه ی تشریحی :. 9

4)مصاحبه(Interveiw):. 10

مصاحبه با مدرّس ریاضی: 10

مصاحبه و هم اندیشی با اعضای گروه های آموزش ابتدایی:. 10

مصاحبه. 10

مصاحبه با اولیاء:. 10

تجزیه و تحلیل داده هاواطّلاعات :. 10

آموزگار:. 11

ناتوانی كتاب :. 11

حل مسأله مسئولین :. 11

روش های تدریس خانواده :. 11

روش ها:. 11

جدول اقدامات. 13

نحوه ی نظارت بر انجام فعّالیّت ها:. 14

نتیجه گیری كلی از ارزیابی نتایج(شواهد 2 ) :. 15

ارائه ی پیشنهادات :. 15

فهرست منابع و مأخذ. 17

چکیده

بی شک همه ی انسان ها در طول زندگی با مسائلی رو به رو می شوند که آن ها را وادار به فکر کرده تا برای حلّ مشکل خود به دنبال چاره بگردند. حلّ مسأله در زندگی از مهم ترین مشغولیات ذهن بشر است لذا بسیاری از دانشمندان و متفکّران معتقدند که: «هدف کلّی هر آموزشی عبارت است از پرورش استعدادها و توانایی های فرد برای حلّ مسأله» در این سخن هدف و منظور از«مسأله» هر نوع مشکل و سؤالی است که در زندگی روزمره برای ما پیش می آید. با توجّه به اهمیّت موضوع حلّ مسأله در زندگی روز مره برهمه ی دست اندركاران تعلیم و تربیت به ویژه معلمان محترم فرض است كه شرایطی رافراهم آورند تا شاگردان با مسائل گوناگون (به خصوص مسائل در حوزه ریاضی) مواجه شده و به حلّ آن ها اقدام نمایند. من نیز با عنایت به ناتوانی و ضعفی که دانش آموزانم در حلّ مسائل ریاضی داشتند برخود واجب دانستم، به نحوی مقتضی، اقدام به رفع این مشکل نمایم و هدف خود را آموزش روش حلّ مسأله و راهبردهای آن به دانش آموزان پایه ی دوّم ابتدایی قرار دهم.

فهرست مطالب

چکیده. 4

مقدمه. 5

توصیف وضعیت موجود. 5

اهمیّت و ضرورت حلّ مشکل:. 6

دلایل انتخاب موضوع اقدام پژوهی:. 7

اهداف مورد نظر در اقدام پژوهی:. 7

گردآوری اطّلاعات:. 8

1) مشاهده (observation):. 8

مشاهده ی معلم:. 8

2) اسناد ومدارك(Evidence). 8

پیشینه تحقیق :. 9

كتب ومجلات علمی وآموزشی: :. 9

گزارش :. 9

3) پرسش نامه:. 9

پرسش نامه ی تشریحی :. 9

4)مصاحبه(Interveiw):. 10

مصاحبه با مدرّس ریاضی: 10

مصاحبه و هم اندیشی با اعضای گروه های آموزش ابتدایی:. 10

مصاحبه. 10

مصاحبه با اولیاء:. 10

تجزیه و تحلیل داده هاواطّلاعات :. 10

آموزگار:. 11

ناتوانی كتاب :. 11

حل مسأله مسئولین :. 11

روش های تدریس خانواده :. 11

روش ها:. 11

جدول اقدامات. 13

نحوه ی نظارت بر انجام فعّالیّت ها:. 14

نتیجه گیری كلی از ارزیابی نتایج(شواهد 2 ) :. 15

ارائه ی پیشنهادات :. 15

فهرست منابع و مأخذ. 17

چکیده

بی شک همه ی انسان ها در طول زندگی با مسائلی رو به رو می شوند که آن ها را وادار به فکر کرده تا برای حلّ مشکل خود به دنبال چاره بگردند. حلّ مسأله در زندگی از مهم ترین مشغولیات ذهن بشر است لذا بسیاری از دانشمندان و متفکّران معتقدند که: «هدف کلّی هر آموزشی عبارت است از پرورش استعدادها و توانایی های فرد برای حلّ مسأله» در این سخن هدف و منظور از«مسأله» هر نوع مشکل و سؤالی است که در زندگی روزمره برای ما پیش می آید. با توجّه به اهمیّت موضوع حلّ مسأله در زندگی روز مره برهمه ی دست اندركاران تعلیم و تربیت به ویژه معلمان محترم فرض است كه شرایطی رافراهم آورند تا شاگردان با مسائل گوناگون (به خصوص مسائل در حوزه ریاضی) مواجه شده و به حلّ آن ها اقدام نمایند. من نیز با عنایت به ناتوانی و ضعفی که دانش آموزانم در حلّ مسائل ریاضی داشتند برخود واجب دانستم، به نحوی مقتضی، اقدام به رفع این مشکل نمایم و هدف خود را آموزش روش حلّ مسأله و راهبردهای آن به دانش آموزان پایه ی دوّم ابتدایی قرار دهم.


مطالب دیگر:
📗پاورپوینت بازدید از سیلو گندم قوچان📗پاورپوینت بررسی رابطه سبکهای رهبری لیكرت با میزان رضایت شغلی دبیران مدارس راهنمایی دخترانه شاهد شهر تهران در سال تحصیلی 84-83📗پاورپوینت بررسی عوامل محیطی، ویژگیهای اقلیمی و آب و هوایی📗پاورپوینت بررسی وضعیت اسکان وتغذیه بازیهای آسیایی قطر و المپیک 2004 آتن📗پاورپوینت بسته بندی گوشت📗پاورپوینت به دست آوردن جواب های مثبت برای معادلات براتو با استفاده از روش تجزیه آدومیان📗پاورپوینت حالت های ماده و چگالی آن📗پاورپوینت پرخورانی📗پاورپوینت پروژه احداث كارخانه آسفالت و سنگ شكن📗پاورپوینت پروژه احداث کارگاه صنایع چوبی📗پاورپوینت پروژه احداث كارخانه آسفالت وسنگ شكن📗پاورپوینت کفیر یک نوشیدنی تخمیری📗پاورپوینت پژمردگی آوندی گوجه فرنگی📗پاورپوینت پنجره های دو جداره بهینه سازی مصرف سوخت📗پاورپوینت پیرازول ها، تری آزول ها و تترازول ها📗پاورپوینت تجزیه تحلیل حرکت یک ضرب وزنه برداری📗پاورپوینت تصفیه بیولوژیكی فاضلابها و پسابهای صنعتی📗پاورپوینت تغذیه روزانه گوساله📗روانشناسی بررسی رابطه شیوه های فرزند پروری والدین و تربیت اخلاقی دانش آموزان مقطع ابتدایی📗پاورپوینت تاریخچه مركز مشاوره📗پاورپوینت Advantica Presentation to OralHearings📗پاورپوینت Energy Systems📗پاورپوینت Gasoline & TEL Replacing Additives In Gasoline📗پاورپوینت HARMELING PHYSICAL THERAPY📗پاورپوینت Invisible Web